UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 31. marca 2017

Nutelovo-tvarohový mrežovník




Možno ste si všimli, že koláče s lineckého cesta sa na mojom blogu objavujú dosť často, no áno, mám ich najradšej. Stále skúšam rôzne plnky, rôzne kombinácie chutí a táto kombinácia čokolády v efektnej mriežke, jemného šťavnatého tvarohu s krehučkým cestom je naozaj neskutočná.




cesto:



250 g polohruba múka


100 g práškový cukor

125 g Hera maslova 

1 vajce

1/2 balička prášok do pečiva

1 vanilkový cukor




tvarohová plnka:



500 g
  mäkkého polotučného tvarohu - nie vo vaničke, mala som 20%

120 g práškového cukru

1 vajce

pár kvapiek citrónovej šťavy

vanilka alebo vanilkový cukor



mriežka:


2-3 lyžice nutely, nemusí byť originál




postup:


1.
Z uvedených surovín na cesto spracujeme cesto. Tortovú formu o veľkosti 26 cm, vymastíme a vysypeme múkou.



2.
Cesto si rukou rovnomerne roztlačíme na dno tortovej formy a ťaháme ho hore po okraj asi na výšku 3 cm. Hrúbka cesta by mala byť cca 0,4 cm, okraje som nechala trocha hrubšie, ale nemusia byť.



3.
Pripravíme si tvarohovú plnku. Tvaroh si vymiešame s cukrom, vanilkou, pridáme žĺtok, citrónovú šťavu a nakoniec zľahka vmiešame vyšľahaný bielok.



4.
Na cesto rozotrieme pripravenú tvarohovú plnku, pekne zarovnáme a cukrárskym vreckom alebo pevným igelitovým vreckom nastriekame na povrch nutelovú mriežku.


5.
Koláč vložíme do vyhriatej rúry a pečieme pri 180°C asi 35-40 minút.


6.
Po upečení a vychladnutí môžme jemne posypať práškovým cukrom.








2 komentáre:

  1. Linecké koláče sú aj moja krvná skupina :) tiež ich doma často pečiem a rada vždy niečo vymyslím ale ozdobiť ich nutelou ma ešte nenapadlo. Vyzerá to efektne a určite chuť čokolády koláčik obzvláštni. Ja to určite vyskúšam a ďakujem za inšpiráciu. Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nemáš za čo Evka, nech sa vydarí. To s tou nutelou ma napadlo len tak, nikde som to nevidela a nevedela som ako to dopadne, či sa mi to nerozleje, no bola som prekvapená aká krásna mriežka z toho vznikla, ale najdôležitejšia bola tá skvelá chuť čokolády a tvarohu. Ďakujem Evka za komentár a nach sa ti v blogovaní a vo všetkom darí :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.