UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 27. januára 2017

Mrkvový koláč




Najlepší mrkvový koláč aký som kedy jedla, neskutočne vláčny s úžasne jemnou chuťou. Jednoduchý, nenáročný na prípravu a s takouto srdiečkovou aplikáciou ním môžte prekvapiť svoju lásku, či už na Valentína alebo na akýkoľvek milí sviatok :)
Super na ňom je aj to, že na druhý deň je rovnako výborný a možno aj lepší, takže si ho môžte upiecť aj deň vopred.



cesto:


3 vajcia

150 g práškový cukor

 1 vanilkový cukor

100 ml oleja

50 ml mlieka

300 g mrkva

200 g hladká múka

50 g polohrubá múka

1 prášok do pečiva

citrónová kôra

pár kvapiek citrónovej šťavy



postup:



1.
Mrkvu si nastrúhame na jemnom strúhadle.




2.
Žĺtka vymiešame s práškovým a vanilkovým cukrom, pridáme olej a mlieko.

3.
Keď to máme dostatočne vymiešané pridáme nastrúhanú mrkvu, citrónovú kôru aj šťavu, premiešame a pridáme preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva, znova dôkladne premiešame.

4.
Nakoniec zľahka ale dôkladne primiešame vyšľahané bielky.

5.
Cesto vylejeme do tortovej formy, ktorú sme si vystlali papierom na pečenie. Veľkosť formy je 25 cm.

6.
Pečieme pri teplote 180°C asi 30 minút.

7.
Necháme vychladnúť a pred podávaním posypeme cukrom.



14 komentárov:

  1. Dnes upečený,veľmi dobrý..odporúčam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dnes jsem pekla a je výborný, nepřeslazený a vláčný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za vašu recenziu a som veľmi rada, že vám chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super, urobila som k tomu mascarpone krém

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ano dobrý nápad, niekedy podávam aj so šľahačkou

      Odstrániť
  5. Vynikající, a zbyla mi z jiného receptu zakysaná smetana takže ji rozmíchám s trošičkou cukru a podávám s tím.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyborny....na vrch som dala mascarpone....chutil aj detom, mnamka

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dlho som chcela upiect mrkvovy kolac lebo podobny som si pravidelne davala v mojej oblubenej kaviarni ale s bielou ganache polevou a som velmi rada ze som si vybrala prave vas recept. Ten kolac bol famozny. Uz dlhsie sledujem vas blog a vasa praca je taka precizna a recepty jednoduche, no inovativne. Urcite budem skúšať aj dalsie... Nech sa dari :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za neskutočne krásny komentár, ktorý si veľmi cením. Som veľmi rada, že vás koláčik inšpiroval a hlavne že vám chutil. Nech sa darí aj vám <3

      Odstrániť
  8. Něco tak dobrého jsem dlouho nejedla jenom jsem to prořízla a promazala mascarpone ještě mám jeden kousek v lednici už se na něj těším děkuji za recept 😃

    OdpovedaťOdstrániť
  9. A keby som dala,len polohrubú múku stalo by sa niečo 🤔???

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.