UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 14. októbra 2016

Jednoduchý šľahačkovo-tvarohový zákusok



Neskutočne jemný a mäkučký zákusok.
Poznáte to, keď idete urobiť niečo konkrétne a nakoniec urobíte úplne niečo iné? To je presne prípad tohoto zákusku. 
Nemala som chuť nejak vypekať v dôsledku chladného a jesenného depresívneho počasia, navyše k tomu na mňa liezla nejaká choroba, tak som si povedala že narýchlo upečiem aspoň nejakú roládu s džemom. Pokiaľ sa mi pieklo cesto na roládu, tak ma napadla myšlienka, že už keď som vôbec začala niečo piecť, tak urobím niečo trocha atraktívnejšie. Pozrela som sa čo mám v chladničke, pozbierala posledné sily mojej fantázie a z roládového cesta vznikla táto dobrotka :) 


cesto:


5 vajcia

5 lyžíc kryštálového cukru

5 lyžice vlažnej vody

7 kopcovité lyžice polohrubej múky

1 prášok do pečiva


1.
Žĺtka s cukrom vyšľaháme do peny, pridáme vlažnú vodu a šľaháme ďalej, zľahka primiešame vyšľahané bielka. Nakoniec po častiach pridáme preosiatú múku s práškom do pečiva a jemne dôkladne premiešame.

2.
Cesto rozotrieme na plech, ktorý sme vystlali papierom na pečenie. Plech použijeme väčší ako na rolády.



Pečieme pri teplote 180 °C asi 20 - 25 minút.

3.
Po upečení a vychladnutí 



stiahneme s cesta papier, rozkrojíme si ho na 4 kratšie časti 



(môžte aj na 3 dlhšie, budete mať zákusok dlhší, ale nižší).

4. 
Pripravíme si plnku.


plnka:


250 g mäkkého tvarohu ( balený vo fólií, nie vo vaničke)

2 x 250 ml 33% šľahačkovéj smotany, čiže pol litra

250 g mascarpone 82%

6 lyžíc práškového cukru

2 stužovače do šľahačky


a)
Tvaroh si vymiešame so 4 lyžicami cukru (2 zvyšné idú do šľahačky).
b)
Pridáme k nemu mascarpone a premiešame. 
c)
Vyšľaháme si šľahačky. 
Smotany šľahám každú zvlášť, potom ich spojím - smotanu vyšľaháme s 1 lyžicou cukru, asi v polovici šľahania pridáme stužovač do šľahačky a došľaháme.
d)
Šľahačky jemne ale dôkladne primiešame  k vymiešanému tvarohu s mascarpone.

5.
Plnku si rozdelíme na 4 časti. Tromi časťami naplníme cesto 


a štvrtou časťou omastíme celý povrch zákusku.

6.
Povrch ešte ozdobíme podľa vlastnej fantázie, ja som pofŕkala čokoládou a posypala cukríkami.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.